Szabadság
Mindenkinek jár :)
Az Élet nem csak rohanásból és munkából áll, így jelenleg jól megérdemelt alkotói szabadságomat töltöm.
Webshop (webáruház) optimalizálás
SEO, avagy keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás (SEO, avagy search engine optimization) akkor szükséges, ha pl. Google kereséskor az adott webshop (webáruház) nagyon rossz helyen szerepel a találatok között.
A webshop optimalizálás ezen része azonban meglehetősen bonyolult, nem is minden infó publikus, hogy melyik keresőmotor mit és hogyan vesz figyelembe, illetve folyamatosan változnak az algoritmusok, és ha mindez nem volna elég, még olyan dolgok is kihatnak az eredményre, mint a webshopunkra mutató többi oldal mennyisége, milyensége, az ott elhelyezett szövegek, stb, de még a domain életkora is fontos tényező. Ez utóbbiból következik, hogy egy "tökéletesen" optimalizált webshop sem fog egyből megjelenni az első találatok között, hanem bizony akár több hét / hónap is eltelhet, mire a befektetett munka meghozza a gyümölcsét.
Webshop optimalizálás
Sebesség, oldal méret, tárhely
Lehet egy webshop bármilyen jól optimalizált keresés szempontból, ha a felhasználói élményt taccsra teszi, hogy sokat kell várni, mire betöltődik az oldal. Erre is megvannak a praktikák, de ritka esetektől eltekintve ezek "extra" munkák, ami azt jelenti, hogy a weboldal kész, működik, és már csak a végső simítások vannak hátra. Órabéres munkáknál sok ügyfél ilyenkor mondja azt, hogy köszöni, de mivel ugye minden működik, elég a költségekből, míg fejlesztői oldalon fix bérezés esetén sok webfejlesztő mondja azt, hogy eleget dolgozott a pénzéért, és elég lesz a munkából. A maximalista webfejlesztő - mint én - viszont ekkor kezd igazán belelkesülni, hiszen ilyenkor lehet a jóból szinte tökéletest alkotni.
Persze ez a sok munka is hiábavaló lehet, ha az adott tárhely nem megfelelő. Egy szervercsere kényelmetlen, sok nyűggel is járhat, a pénzkiadás garantált, és általában mind a megrendelők, mind a fejlesztők ódzkodnak a procedúrától, de sokszor nincs más megoldás, és ezt be kell látni.
Webáruház optimalizálás
Reszponzív, mobiltelefon, tablet
Az is lehet, hogy egy adott webáruház jó helyen szerepel a keresések között, gyors is, de amúgy régi darab, és így mobiltelefonon és / vagy tableten használhatatlan. Az utóbbi pár évben ezek az eszközök megkerülhetetlenné váltak, így fontos, hogy az optimalizálás azt is jelentse, hogy egy oldal reszponzív, és nem csak asztali gépen, de kisebb / változó felbontásban is garantált legyen a felhasználói élmény.
A következő lépés...
Avagy hogyan tovább?
Igény esetén vállalom már meglevő webshop optimalizálását is, de az eddigi tapasztalataim alapján ilyen felkérés esetén mindig jobban járt az ügyfél a teljes megújulással (webshop újraírás és/vagy tárhely csere).
Új webshop esetében nem is kérdés: minden általam gyártott webshop mind SEO, mind sebesség tekintetében optimalizált, mobiltelefonon, tableten és asztali gépen is jól funkcionál, és az ATW megbízható tárhelyein fut.
Ha érzésre lenne mit javítani az aktuális webshopon, vagy mindenképp olyan webshopra van igény, ami jól optimalizált, akkor elérhető vagyok a Kapcsolat menüpont alatt.